کفش پیاده روی

  • ۰
  • ۰

خرید بهترین کفش پیاده‌روی یا همان کفش رانینگ از میان گزینه‌های زیادی که پیش رو داریم همیشه آسان نیست. برای انتخاب کفش مناسب برای پیاده‌روی طولانی و دویدن باید به موارد زیادی در انتخاب کفش اهمیت دهیم. البته باید به این نکته بسیار توجه داشت که انتخاب هر وسیله‌ای به معیارهای زیادی بستگی دارد. در واقع هنگام خرید، نکاتی زیادی از ویژگی‌های کیفی نظیر مواد اولیه‌ی استفاده شده در ساخت کفش تا طراحی و رنگ‌بندی، می‌توانند در انتخاب ما نقش بسیار زیاد و مهمی داشته باشند. به همین دلیل باید توجه داشته باشیم که برای انتخاب بهترین کفش پیاده‌روی زنانه یا مردانه از میان سایر کفش‌ها باید به این ویژگی‌ها توجه زیادی داشته باشیم.

اگر بخواهیم یک کفش را با توجه به نوع طراحی آن به بخش‌های مختلفی تقسیم کنیم می‌توانیم به رویه، زیره، لایه میانی و تودوزی اشاره کنیم. هر کفش بسته به نوع کاربردی که دارد، در هر یک از قسمت‌های نامبرده شده، ویژگی‌های خاصی خواهد داشت. کفش‌های مخصوص پیاده‌روی و دویدن با توجه به کاربردشان، ویژگی‌هایی دارند که با توجه بیشتر به آن‌ها می‌توان کفشی مناسب را انتخاب کرد.

۱- وزن

بی‌شک یکی از مهم‌ترین عوامل در انتخاب کفش‌های ورزشی، وزن آن‌ها است. این مسئله در کفش‌های پیاده‌روی و دویدن اهمیت بیشتری دارد. کفش‌های پیاده‌روی و دویدن معمولا باید وزنی بسیار سبک داشته باشند تا قدم زدن یا دویدن را برای شما راحت‌تر کنند. با توجه به اهمیت این موضوع در ساخت بیشتر این کفش‌ها از موادی استفاده می‌شود که سبک باشند. برای مثال بیشتر کفش‌های پیاده‌روی و دویدن رویه‌ای پارچه‌ای یا لایه‌ای میانی از جنس ماده شیمیایی EVA دارند که علاوه بر ویژگی‌های مختلف، به کم کردن وزن این کفش‌ها کمک زیادی خواهد کرد.

۲- قابلیت تنفس

کفش رانینگ

یکی دیگر از نکات بسیار مهم برای انتخاب کفش مناسب پیاده‌روی و دویدن، قابلیت تنفس در آن است. با توجه به این که در زمان فعالیت‌های ورزشی سوخت و ساز بدن و میزان گردش خون زیاد می‌شود، میزان دما در پا بالا خواهد رفت. به همین دلیل یکی از نکات بسیار مهم برای انتخاب کفش مناسب برای ورزش قابلیت تنفس در آن خواهد بود. تنفس خوب کفش با گردش هوای بیشتر در بخش داخلی، علاوه بر تعرق کمتر پا، به خنک ماندن سطح پوست کمک زیادی خواهد کرد. گردش هوا در کفش‌هایی که رویه‌ی پارچه‌ای دارند معمولا بیشتر از سایر کفش‌ها است. چرا که منافذ موجود بین الیاف باعث گردش هوای بیشتر در بخش داخلی خواهد شد.

برخی از شرکت‌های بزرگ تولید‌کننده کفش نظیر نایکی، آدیداس و آندرآرمور، در ساخت کفش‌های خود از تکنولوژی‌های خاصی استفاده می‌کنند که قابلیت تنفس در کفش‌هایشان را تسریع می‌کند. برای مثال تکنولوژی ClimaChill  در محصولات آدیداس با افزایش گردش هوا در بخش داخلی به خنک شدن پا کمک زیادی خواهد کرد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی