کفش پیاده روی

۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 کفش پیاده روی مناسب چه مشخصاتی دارد؟

کفش پیاده روی در ناحیه پاشنه باید حداقل 5/1 سانتی متر لژ داشته باشد. کفش پیاده روی باید قدرت تحمل ضربات مداوم از پاشنه به پنجه پا را داشته باشد، قسمت میانی و پاشنه ی پا را کاملا در بر بگیرد و از آن محافظت کند. کف کفش پیاده روی نباید نازک باشد.

پیاده روی یکی از ساده ترین، ارزان ترین و کارآمدترین روش های حفظ تناسب اندام و سلامت فردی است. پیاده روی ورزشی مناسب همه ی سنین است که ریسک بروز بیماری های مزمن مثل؛ بیماری های قلبی، دیابت نوع دو، آسم و … را کاهش می دهد، این ورزش ساده همچنین اکثر اندام های عضلانی بدن را درگیر کرده و همراه با تغذیه ی مناسب می تواند اثر به سزا و مثبتی بر تناسب اندام شما داشته باشد و همچنین روحیه ی قوی تری را برای شما رقم بزند.

 

کفش پیاده روی مناسب، محافط پاهای شماها

هنگام پیاده روی، همه ی تجهیزاتی که نیاز خواهید داشت یک جفت کفش پیاده روی مناسب است. کفش پیاده روی باید قدرت تحمل ضربات مداوم از پاشنه به پنجه پا را داشته باشد، قسمت میانی و پاشنه ی پای را کاملا در بر بگیرد و از آن محافظت کند، و در عین حال فضای جلوی کفش پیاده روی به شکلی باشد که به پنجه ی پایتان امکان تکان خوردن بدهد. در این مقاله مهمترین ویژگی های یک کفش پیاده روی و کفش هایی متناسب با ویژگی های بیان شده از برترین برندهای ورزشی ارائه خواهند شد.

 

نکته ای در مورد خرید کفش پیاده روی

برای انتخاب کفش پیاده روی نکاتی وجود دارد که باید به آن دقت بسیار کرد در غیر این صورت در دراز مدت پاهایتان دچار آسیب خواهد شد. نکته ای که باید در هنگام خرید کفش پیاده روی به آن دقت کرد جنس مسیری است که برای پیاده رودی انتخاب می کنید؛ اعم از آسفالت، چمن و یا روی شنهای کنار ساحل که این مسیر ها در انتخاب نوع کفش مناسب پیاده روی موثر می باشند.

در واقع نکته مهمی که برای انتخاب هر کفشی می بایست به آن توجه کرد مورد استفاده و محل مورد استفاده آن کفش است برای مثال نمی توان ازکفش ورزش دومیدانی از کوه و صخره بالا رفت و یا با کفش کوهنوردی تمرین پیاده روی کرد.

 

کفش پیاده روی مناسب و ویژگیهای آن

- کفی کفش پیاده روی

هنگام خرید کفش پیاده روی به کف کفش نگاه کنید. کف کفش پیاده روی نباید نازک باشد زیرا در مسیرهای که ناهمواری دارند فشار به پاشنه پا وارد می شود و کفشهای با کف نازک از پاهای شما حفاظت نکرده و پاهایتان اذیت خواهد شد، همچنین اگر کفش پیاده روی دارای ارتفاع زیاد باشد نیز می توانند حادثه ساز باشند.



برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24مراجعه کنید

  • هانیه اکبرپور
  • ۰
  • ۰

اشتباه سوم: اندازه‌گیری پا در زمان اشتباه

بسیاری از افراد صبح‌ها برای خرید کفش می‌روند یا صبح پایشان را اندازه می‌گیرند تا سایز کفششان را برای خرید اینترنتی انتخاب کنند. اما همان کفشی که صبح ممکن است به خوبی اندازه‌تان باشد ساعت ۵ بعد از ظهر تنگ می‌شود!

در واقع پاها از صبح تا حدود ساعت ۴ بعداز ظهر شروع به متورم شدن می‌کنند و در این ساعات به بزرگترین حد خود می‌رسند. پس بهترین زمان برای اندازه‌گیری پا یا خرید کفش به ویژه کفش ورزشی، بعد از ظهر است.



اشتباه چهارم: انتخاب یک سایز کفش در همه برندها

بسیاری از افراد فکر می‌کنند سایز کفششان یک عدد مشخص است. مثلا اگر کفش ورزشی نایکی را با سایز ۸ می‌خرند، برای خرید ریباک هم سراغ همین سایز می‌روند. اما سایز کفش در برندها و مدل‌های مختلف متفاوت است. این تفاوت به علت نوع فرم پا، فرم رویه کفش و روشی است که کفش دوخته شده و رویه کفش به زیره متصل می‌شود.

پس هر بار که کفش می‌خرید، پایتان را برای همان مدل کفش اندازه بگیرید و سایز درست را انتخاب کنید نه سایزی که به آن عادت دارید.



برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24مراجعه کنید

  • هانیه اکبرپور