کفش پیاده روی

۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
کفش ورزشی اولین نکته مهم در درست ورزش کردن است. این روزها در اکثر فروشگاههای لوازم ورزشی کارشناسانی وجود دارند که شما را در خرید کفش ورزشی مناسب راهنمایی می کنند ولی با این حال چند نکته ساده در خرید کفش ورزشی تان بدانید.
 
 
 
هرگز کفش های چند کاره خریداری نکنید
 
کفش های مناسب برای پیاده روی معمولا سفت بوده و به راحتی خم نمی شوند؛ در حالیکه، کفش های مناسب دویدن، انعطاف بیشتری داشته و راحت تر خم می شوند. بنابراین، اگر قصد انجام هر دو کار را دارید، دو کفش مجزا خریداری کنید.
 
پاهای خود را بشناسید
 
همه ما می دانیم که پاهایمان روی هم 10 انگشت و 2 پاشنه دارند؛ اما چیز مهم تر شکل پاهاست. بنابراین، آگاهی از انحنا و فرم پاها در انتخاب کفش راحت، نقش مهمی ایفا می کند. البته بیشتر مارک های معروف کفش هایی تولید می کنند که برای انواع پاها مناسب باشد.
 
سایز پاهای خود را مدام بررسی کنید
 
اینکه در بزرگسالان سایز پاها تغییر نمی کند، یک باور غلط می باشد. در واقع، به مرور زمان سایز پاها تغییر می کند؛ بنابراین، سالی دو مرتبه پاهای خود را اندازه بگیرید. البته بین مارک های مختلف سایزها متفاوت می باشد؛ پس بر اساس مارک مورد نظرتان سایز پاهایتان را بشناسید.
 
آخر شب کفش بخرید
 
پاها در اثر کارکردن و راه رفتن و یا دویدن در طی روز متورم شده و بزرگتر خواهند شد؛ بنابراین، شب کفش خود را خریداری کنید تا بعدا مشکلی با سایز کفش پیدا نکنید.
 
حتما از جوراب استفاده کنید
 
هنگام دویدن و یا راه رفتن، حتما از جوراب استفاده کنید. بهتر است از جوراب های ارتز – که سبب بهبود عملکرد و یا کاهش درد شده و از پیشرفت بدشکلی در اندام جلوگیری می کند - استفاده نمایید تا پاهای شما کاملا با کفش جفت و جور گشته و سلامت پاهای شما تضمین شود.
 
کفش را امتحان کنید
 
به حرف فروشنده اعتماد صد در صد نکنید. بنابراین، کفش را قبل از خریداری پوشیده و در مقابل فروشگاه کمی با آن راه رفته و حتی بدوید تا از راحتی آن مطمئن شوید.
 
به شست پا توجه کنید
 
همیشه باید حدود 2 سانتی متر بین شست پا و جلوی کفش فاصله باشد. بنابراین، نباید کفشی را بخرید که پنجه پایتان را محکم بگیرد.
 
به قیمت و مارک کفش توجه کنید
 
کفش با کیفیت و مناسب دویدن، نسبتا گران قیمت می باشد و البته به منظور سلامت پا، ارزش خرید آن را خواهد داشت.
 
زمانی که باید کفش نو بخرید را درست تشخیص بدهید
 
تقریبا به طور میانگین بعد از 700 کیلومتر دویدن، کفش جدیدی باید خریداری کرد. به عبارتی دیگر، به محض اینکه پشت کفش مستهلک شد و یا اینکه در پاهای تان احساس خوبی نداشتید، کفش باید تعوض شود.
 
مقدار راحتی کفش را تشخیص دهید
 
برخی از کفش هابه قدری راحت و بی صدا هستند که شما حس می کنید دارید تو فضا و یا روی ابرها راه می روید. این کفش ها برای اهداف خاصی طراحی شده اند و مناسب دویدن در یک پارک نیستند.
 
 
 
برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24 مراجعه کنید.
 
  • هانیه اکبرپور
  • ۰
  • ۰

کفش مدل Adidas Terrex Solo

کسانی که عاشق طبیعت گردی هستند، این مدل کفش را می توانند انتخاب کنند؛ این کفش که محصول معروف ترین کمپانی تولید کفش های ورزشی است و خیالتان را بابت کیفیت کفش راحت می کند. زیره لاستیکی و فوق‌العاده راحت این کفش ™TRAXION است که باعث خاصیت چسبندگی بالای آن و محافظت از پا می‌شود و همین امر سبب شده تا این کفش برای پیاده‌روی در مسیرهای طولانی در تمام سطوح مناسب باشد. توصیه می شود که از این کفش در سطح خشک بیشتر استفاده کنید. در قسمت پنجه این کفش لاستیک به کار برده شده است که سبب محافظت از انگشتان پا شما می شود. به طور خلاصه کفش  Adidas Terrex Solo از مقاومت بسیار بالا و چسبندگی مناسبی برخوردار است و برای طبیعت گردی انتخاب خوبی است.

کفش آدیداس

کفش مدل Merrell Capra

کفش Merrell Capra دارای طراحی مناسب برای پیاده روی های سبک و سریع در کوهستان می باشد. این کفش دارای زیره ای محکم و ساخته شده از چرم جیر می باشد، که یکی از بهترین انتخاب ها برای یک پیاده روی طولانی در طبیعت و محیط های کوهستانی می باشد. قیمت کفش هم چندان بالا نیست و در مقابل سایر کفش های موجود در بازار انتخاب بسیار مناسبی می باشد.  در قسمت جلوی کفش Merrell Capra پلیمر به کار رفته است که در نتیجه محافظت کافی از انگشتان پا در برابر ضربه فراهم می‌شود. کمپانی کفش (مرل) دارای ۲۶ سال سابقه در تولید کفش های با کیفیت ورزشی دارد.

کفش مرل

کفش مدل Scarpa Proton

با این کفش ایتالیایی هر آنچه که از یک کفش پیاده روی انتظار می رود برآورده می شود. کفش Scarpa Proton از جدیدترین تکنولوژی الیاف و پلیمر استفاده شده است. که استفاده از این کفش را برای تمام فصول سال برایتان محیا کرده است زیره این مدل کفش از ترموپلاستیک می باشد، به همین دلیل پاشنه ها و پنجه های کفش از راحتی و ایمنی بالایی برخوردار است تا بهترین عملکرد را برای شما هنگام پیاده روی و دویدن فراهم آورد.

کفش ایتالیایی

کفش مدل Under Armour Verge Low GTX

کفشی مناسب برای حرفه ای ها! کمپانی کفش های Under Armour Verge Low GTX مربوط به ایالات متحده آمریکا بوده و از سال ۱۹۹۶ با تولید کفش های با کیفیت و متنوع ورزشی توانسته است شهرت بالایی را در سطح دنیا بدست بیاورد. کفش مدل «Verge Low GTX» یکی از بهترین کفش‌های مخصوص دویدن کمپانی «آندر آرمور» است. جنس زیره این کفش لاستیکی بوده تا انعطاف کافی برای پیاده روی و دویدن های طولانی را برای افراد فراهم آورد.  علاوه بر این زیره و رویه ی استفاده شده در این کفش بسیار سبک بوده تا هنگام پیاده روی شما کمتر احساس کمردرد و خستگی نمایید.

کفش ورزشی

کفش مدل Five Ten Camp Four

با این کفش می توانید تعادل بدنتان را کاملا حفظ کنید؛ کمپانی Five Ten تقریبا ۳۰ سال است که در تولید کفش برای خطرناک ترین رشته های ورزشی در جهان از جمله قایقرانی، کوهنوردی و صخره نوردی فعالیت دارد. کفش‌های این برند عمدتاً برای کوهنوردی مناسب هستند و مدل «Five Ten Camp Four» هم به‌گونه‌ای طراحی‌شده که علاوه بر پیاده‌روی در طبیعت شهری برای پیاده‌روی در کوهستان هم گزینه‌ای منحصربه‌فرد است. زیره این کفش همانند سایر محصولات این برند به‌گونه‌ای تخصصی طراحی‌شده و تعادل شما را به نحو مطلوبی حتی در سطوح فوق‌العاده شیب‌دار حفظ می‌کند.

کفشی مقاوم برای پیاده روی

کفش مدل Primer Low GTX

کفشی که به سرباز طبیعت معروف است؛ این برند ایتالیایی به نام (La Sportiva) از سال ۱۹۲۸ فعالیت خود را در تولید کفش های ورزشی آغاز نموده است. کفش مدل «Primer Low GTX» کاملاً مناسب برای کوهنوردی و پیاده‌روی در کوهستان می باشد. برای ساخت رویه این کار از تکنولوژی نانو استفاده‌شده که سبب محافظت مطلوب از پاها در مسیرهای سخت و طولانی، نفوذناپذیری و تهویه و گرمای مناسب پاها در کفش می‌شود.

کفش مخصوص پیاده روی

کفش مدل Keen Targhee II

مدل دیگری از کفش های پیاده روی در کوهستان کفش Keen Targhee II است. این کفش هم سبک بوده و هم در برابر آب و ضربه مقاوم است. اگر از آن دسته افرادی هستید که پنجه پای پهن دارند و معمولاً انگشتان پایتان به‌جای بیشتری در کفش نیاز دارند این کفش برای شما ساخته‌شده است.

کفش های پیاده روی در کوهستان

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24 مراجعه کنید.
  • هانیه اکبرپور