کفش پیاده روی

۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

شرکت نایک برای طراحی کفش‌های جدید خود از پرینت 3 بعدی و دوندگان سرعت حاضر در المپیک، کمک گرفته تا کفش‌های جدید خود برای دو و میدانی را طراحی کند. با تِک میکس همراه باشید.

برای اولین بار Shelly Ann Fraser Pryce در رقابت‌های دوی 100 متر و  4×100 متر که همین ماه میلادی برگزار می‌شود کفش‌های فوق پیشرفته نایک که برای رشته دو و میدانی طراحی شده‌اند را به پا خواهد کرد. این دونده 29 ساله جامائیکایی یکی از بخت‌های کسب مدال طلای المپیک ریو در بخش بانوان می‌باشد. این بانوی دونده، نایک را در مسیر طراحی کفش Zoom Superfly Elite یاری رسانده است. او در چند سال اخیر که به بازی‌های تابستانی المپیک ختم می‌شود با آزمایشگاه تحقیقاتی نایک، همکاری تنگاتنگی را برای دست یافتن به کفشی با حداکثر کارائی در زمینه دو سرعت داشته است. در یک تجربه دیگر، وی نمونه‌های اولیه کفشی را به پا کرده است که با اندازه گیری سرعت و ثبت اطلاعات مربوط به راه رفتن او، توسط پرینت 3 بعدی ساخته شده است.

img-5778-1456

نایک به صورت اختصاصی از پرینت 3 بعدی برای ساخت لایه‌های گوناگون کفش استفاده کرده است. با این کار توانسته هر لایه را متفاوت از دیگری بسازد. هرلایه دارای سختی متفاوتی می‌باشد تا کاملا منطبق بر ویژگی‌های دونده‌های دوی سرعت باشد. مدیر نوآوری در طراحی های نایک می گوید: “دانستن نحوه تماس با مسیر توسط لایه ها، نکته‌ای بسیار کلیدی می‌باشد.”

img-57-1

تمام اطلاعات جمع شده توسط نایک، برای ساختن کفشی که حداکثر سرعت برای دوندگان را به ارمغان می‌آورد استفاده می‌شود. برای ساخت مدل بهینه، تمام اطلاعات درباره دونده طی مسافت 100 متر مسابقه را باید جمع آوری کرد. همزمان برای بهره وری بیشتر، این کفش‌ها باید بسیار سبک باشند.

نایک

حتما بسیار شگفت زده شده‌اید که چرا Fraser-Pryce می‌خواهد از کفش های نایک استفاده کند. او دارنده مدال طلای دوی 100 متر، در 2 دوره گذشته المپیک می‌باشد. چه نیازی به اصلاح وسیله سالم است؟ مسابقات دو و میدانی به سطحی رسیده است که حتی هزارم ثانیه هم می‌تواند جای مدال طلا و نقره را عوض کند پس هر وسیله‌‌ی پیشرفته‌ای در این راه به کار می‌آید. نمونه نهایی کفش Zoom Superfly Elite از  کفی با پرینت 3 بعدی بی‌بهره است. این تحقیقات برای تولید نمونه پلاستیکی کفش Zoom Superfly Elite برای 100 ورزشکار تحت حمایت نایک در المپیک، بسیار حیاتی بوده است.

img-5783-16465

بیست نمونه از کفی‌های پرینت شده امتحان شد و در آخر نایک تصمیم گرفت تا فعلا از آن‌ها استفاده نکند. به جای این کفی‌ها، نایک پین‌های کف کفش را بهینه کرد تا حداکثر نزدیکی با مسیر حاصل شود. این کار در تئوری سرعت دوندگان را افزایش می‌دهد. باید منتظر ماند تا نتیجه مسابقه Fraser-Pryce در المپیک را تماشا نمائیم.

img-5791-15466

در حال حاضر تمام تمرکز نایک در زمینه پرینت سه بعدی معطوف به افزایش شتاب می‌باشد و در حال حاضر هیچ تمرکزی بر روی جنبه‌های دیگر کفش ندارد. به علت سخت بودن تولید این کفش‌ها، هنوز امکان تولید آن‌ها به صورت انبوه میسر نمی‌باشد.  در ماه‌های اخیر نایک و آدیداس در راستای رقابت با یکدیگر، اقدامات بسیار جدی در زمینه پرینت 3 بعدی انجام داده‌اند. اوایل سال میلادی، شرکت آدیداس از کفش Futurecraft 3D که توسط پرینت 3 بعدی ساخته شده بود رونمایی کرد. این محصول هم هنوز به صورت مفهومی می‌باشد.

 

 

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24 مراجعه کنید.

  • هانیه اکبرپور
  • ۰
  • ۰

حتما‌‍ً برای شما پیش آمده که وارد فروشگاه شده و قصد انتخاب یک کفش مناسب دویدن را داشته اید. اما با دیدن مدل های بسیار متنوع حسابی گیج و سر درگم شده باشید! آیا یک کفش ارزان قیمت انتخاب مناسبی است؟ یا اینکه باید نمونه دیگری انتخاب کنم؟ کفش مناسب دویدن کفشی است که اندازه پا باشد، اما همیشه یافتن آن آسان نیست. از آنجا که زمانی زیادی برای تهیه یک جفت کفش صرف می کنید، پس مهم است، تلاش کنید تا روش انتخاب کفش مناسب دویدن را بیابید.

در یک تعریف کلی برای کفش مناسب دویدن باید گفت: جنس کفش باید به گونه‌ای باشد که سبک وزن، با دوام و انعطاف پذیری لازم را داشته باشد، به طوری که انگشتان پا در حین دویدن بتوانند به راحتی خم شوند و نیازی به فعالیت و کار بیش از حد عضلات ساق پا نباشد. البته بخش محافظ پاشنه باید به اندازه‌ای سفت باشد که به پایداری پا کمک کند. همچنین نرمی لایه داخلی کفش نیز باید در حدی باشد که از اصطکاک بیش از حد پا جلوگیری کند. موارد زیر می تواند به شما در انتخاب کفش مناسب دویدن کمک کند.

 

1- از کفش برای چه جای استفاده می کنید؟

آنچه که مشخص است، این است که ما در خصوص کفش عمومی دویدن صحبت می کنیم، این نوع کفش ها برای دویدن در جاده یا مسیرهای ویژه دویدن و یا شاید جنگل خواهد بود. همه این سطوح به انواع مختلفی از کفش نیازمند است. پس دقت کنید، کفش را برای مکانی که می خواهید انتخاب کنید.

2- نوع پرونیشن

پرونیشن، شرایط و وضعیتی از چرخش پای شما در زمانی که راه می روید و یا می دوید، است. وقتی که هر نوع کفش ورزشی را می خرید در ابتدا باید نوع پرونیشن پای خود را بدانید. می توانید نوع پرونیشن خود را بوسیله آنالیز راه رفتن که توسط متخصص انجام می شود، متوجه شوید.

راهنمای انتخاب کفش مناسب دویدن

3- طول کفش ورزشی

به سایز کفش توجه کنید و این نکته را به خاطر بسپارید: برای دویدن، پاهای شما به فضای بیشتری نیاز دارد. هرچه بیشتر بدوید طبیعتا” پاهای شما بزرگترخواهد شد! پس عاقلانه است که کفش شما کمی فضای بیشتری داشته باشد. پیش از خرید یک کفش دویدن باید این را بدانید که پاها حین دویدن کمی ورم کرده و بلندتر می‌شوند، پس مطمئن شوید که که بین بلندترین انگشت پا (معمولا انگشت شست، بلندترین انگشت است) و بخش جلوی کفش به اندازه پهنای شست دست‌تان فاصله است.

این اندازه را زمانی که ایستاده‌اید و بند کفش‌ها را به خوبی بسته‌اید، بگیرید؛ می‌توانید از دوستتان یا مغازه‌دار خواهش کنید که این کار را انجام دهد. همچنین هنگام پوشیدن کفش، انگشتان پای شما باید به راحتی به سمت بالا و پایین حرکت کند، این فضای جلوی کفش برای حرکت دادن انگشتان پا از ایجاد ناراحتی‌ها در این بخش جلوگیری می‌کند.

 

 

4- عرض کفش

عرض کفش به اندازه طول آن برای اندازه و مناسب بودن از اهمیت زیادی برخوردار است. همیشه پاهای افراد در اندازه های کامل نیست، اغلب اوقات پاهای باریک تر و پهن تری به نسبت نورم دارند.

5- وزن کفش

وزن کفش به دو چیز مربوط می شود: 1- وزن دونده: اگر شما یک دونده سنگین وزن یا بزرگ پا هستید، به کفشی با حمایت کننده های زیادی نیازمندید. مثلا” حمایت از مچ پا. 2- وزن کفش: بطور کلی، از آنجا که برای مسافت های طولانی از کفش های خود استفاده می کنید، کفش های سبک تر، بهتر هستند.

 

6- انعطاف پذیری کفش

انعطاف‌پذیری یک کفش را باید پیش از پوشیدن آن امتحان کنید. برای تعیین میزان انعطاف‌پذیری کفش، بخش پاشنه آن را در دست‌تان نگه دارید و بخش پنجه‌اش را به زمین فشار دهید. کفش باید به همان میزان که پای شما می‌تواند منعطف شود، خم شود. انعطاف‌پذیری نامناسب یک کفش به خصوص کفش دویدن باعث ابتلا به کمر درد و التهاب پلانتار شده و خشکی کتانی باعث کشیدگی تاندون پا و فشار روی بخش کف پا می‌شود.

نکته پایانی

وقتی که کفش می خرید آن ها را  با جوراب ورزشی و در بعد ازظهر، وقتی که پاهای شما کمی بزرگتراست، امتحان کنید. مقداری با کفش بدوید، آیا احساس راحتی می کنید یا نه. این ها نکات کلی است که می تواند به شما در انتخاب کفش مناسب دویدن کمک کند. همچنین پیشنهاد می کنیم دو مطلب زیر را نیز مطالعه کنید، تا اطلاع بیشتری نسبت به کفش و انتخاب آن داشته باشید.

 

 
برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24 مراجعه کنید.
  • هانیه اکبرپور