کفش پیاده روی

۱ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

3-پاشنه کفش

پاشنه ی کفش پیاده روی نباید خیلی ضخیم باشد، این نوع پاشنه منجر به کوبیده شدن پای شما بر زمین خواهد شد، که این امر علاوه بر کند کردن حرکت شما، امکان بروز ساق درد بعد از پیاده روی را افزایش می دهد. کاسه‌ی پاشنه کفش باید نسبتاً نرم و با ثبات باشد و مانع بروز حرکت عمودی یا افقی پا شود، پاشنه ای که بسیار نرم باشد توصیه نمی شود، زیرا قدرت جذب ضربه در آن کاهش یافته و منجر به درد عضلانی و ساق درد خواهد شد. زیره کفش نیز نباید لغزنده باشد. انتخاب کفش های که در ناحیه پاشنه تا مچ پا دارای ارتفاع اندکی می باشد سبب بروز دردهایی در ناحیه مچ، زانو، کمر و گاهی سردرد می شود.در خصوص عاج کفش نیز، قسمت مربوط به پاشنه مهمترین بخش برای جلوگیری از سر خوردن است.

ویژگی های کفش پیاده روی

باید از الیاف کتان باشد و در آن حداقل مواد شیمیایی استفاده شود تا از بروز حساسیت ها جلوگیری شود و همچنین به تهویه در کفش که یکی از عوامل جلوگیری از بیماری های قارچی در قسمت پا می باشند کمک کند. رویه کفش باید دارای منافذی برای عبور هوا باشد.

استفاده از کفش هایی که دارای رویه هایی با منافذ فراوان می باشند در تهویه کفش برای خنک شدن پا و همچنین جلوگیری از بیماری های قارچی مناسب تر می باشد.استحکام رویه کفش باید به نحوی باشد که از پیچ خوردگی پا جلوگیری کند و همچنین در برابر فشار های وارده در طی زمان حالت اولیه خود را از دست ندهد.

بهترین زمان برای خرید کفش

بهترین زمان برای خرید یک کفش پیاده روی اواخر روز است، زمانی که در نتیجه ی پیاده وری یا فعالیت های روزانه پای شما کمی باد کرده است، البته دقت کنید که هنگام خرید کفش همان جورابی را به پا کنید که مد نظر دارید برای پیاده روی بپوشید، جوراب می تواند اثر چشم گیری روی سایز بودن کفشتان داشته باشد.

راه رفتن متداول ترین فعالیت حرکتی انسان بوده و آزاد بودن و در هم نپیچیدن پا هنگام راه رفتن نکته بسیار مهمی است. جالب است بدانید یک پا به طور متوسط روزانه ۱۰هزار بار با زمین برخورد می کند و به طور میانگین ۱۸۶هزار و ۷۵ کیلومتر را در طول زندگی طی خواهد کرد. کفش باید همیشه با حرکت پا خم شود. سبکی و انعطاف پذیری کفش در پنجه و ضربه گیری از ویژگی های یک کفش پیاده روی مناسب محسوب می شود.

سایر نکات برای خرید بهترین کفش پیاده روی

کفش باید اندازه پا باشد نه اینکه صرفاً زیبا باشد. در هنگام خرید هر دو لنگه کفش را امتحان کنید و از همان جورابی استفاده کنید که موقع ورزش استفاده می کنید. باید بدانید پا بعد از فعالیت ورزشی به بزرگ ترین سایز خود می رسد، پس بهتر است بعد از ورزش به سراغ انتخاب کفش بروید! وقتی کفش را پوشیدید بایستید و مطمئن شوید که در پنجه پا سه تا ۱۲میلیمتر از انگشت شصت پا فضای خالی وجود دارد.

افراد با قوس کف پای زیاد از کفش هایی استفاده کنند که انعطاف پذیری بالایی داشته باشد و از پوشیدن کفش هایی که پا را محدود می کند خودداری کنند. افراد دارای کف پای صاف باید کفش دارای لایه میانی بسیار سفت برای کنترل حرکت و کاهش میزان چرخش داخلی بپوشند. افرادی که دارای قوس کف پای طبیعی هستند باید کفش هایی بپوشند که برآمدگی مختصر دارد. سبک وزن بودن نیز از جمله ویژگی های مهم کفش پیاده روی است، انتخاب کفش های چرمی سنگین برای پیاده روی قطعا اشتباه است، البته بسته به فصل مورد نظر تنفس پذیر بودن کفش و تحمل کافی در برابر سرما و نفوذ آب اهمیت میابد.

 

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24 مراجعه کنید.

  • هانیه اکبرپور